mylifeassarajonsson.blogg.se

14 årig tjej. Älskar och rida, sjunga och dansa! :D

Lite svar på era frågor <3

Kategori: Allmänt

Hur är din relation till alkohol osv. Med tanke på att du umgås med den åldersgruppen där alkohol nästan är en given del av umgänge?
 
Jag har varit på några fester någon gång, dock aldrig druckit själv.
Smackat har jag, men aldrig druckit mig full. Tycker att det känns så ansvarslöst  FÖR MIG och inte min grej just nu. Alla andra får gärna dricka, även om jag kan tycka att det absolut inte är bra så är det ändå deras val liksom.
Tro mig, kära ni, man kan ha kul utan sprit! 
 
 
Gymnasielinje, högskola osv om du tänkt så långt? :)
 
Jag vill gå Samhälle Beteende eller Samhälle idrott. 
Har även funderat på att gå en samhälle behörighets linje på bollerup. Har även tänkt på Svedala.
Men Lund är drömmen. Där ska jag gå både gymnasium och högskola! 
 
 
Skulle du kunna tänka dig att bli kompis med en yngre person?
 
Absolut! Har en hel del yngre kompisar oxå! 
 
Om någon gillar dig och du inte gillar honom tillbaka, vad hade du sagt då för att inte såra honom. Skulle va så sjukt kul om du svarade på den här kommentaren<3 ;)
 

Man ska ju alltid vara ärlig.. Man kan inte gå runt och få den andra att tro att man tycker samma som den. Man MÅSTE berätta som det är! 
Man får förklara läget för den andra personen, snällt, klart och tydligt. 
''Jag tycker att det är jätte gulligt att du gillar mig, men tyvärr så skulle det inte funka för mig, för jag tycker inte om dig på samma sätt'' 
Typ något sådant! Lycka till!!
 
 
Hur vågar du vara dig själv och göra så mycket som ingen annan kanske inte skulle vågat, alltså finns det någon/något som verkligen pushat/pushar dig till att våga stå för den du är och till att du får ett bättre självförtroende?
 
Aså. För mig handlar det bara om att vara sig själv. Jag bokstavligen STÖR mig på när folk ändrar sig när dem har andra runt sig, MAN SKA VARA SIG SJÄLV. PUNKT.
Jag puschar mig själv till de, att vara mig själv. Det är DET ÄNDA man vinner på. 
Om man ska behöva vara någon annan än sig själv, då är dem personerna inga vänner eller något bra för dig. 
Det är en varning för dig att det är dax att LÄMNA! 
 
 
Kan du tänka dig ha typ någon träff men en av dina läsare? Ps älskar dig <3
 

Aww, det skulle jag helt klart kunna! Älskar dig med, kära bloggläsare! <3 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: