mylifeassarajonsson.blogg.se

14 årig tjej. Älskar och rida, sjunga och dansa! :D

Kärlek, sexfixering & åldersskillnad.

Kategori: Deepshit

Kärlek är tufft, det är ett som är säkert. Ett känsligt ämne för dem flesta.
Alla har nog fått sitt hjärta krossat någon gång, på ett eller annat sätt..
 
Att kyssa den man älskar godnatt, omfamna när man bara vill ha en kram eller den som fångar en när man inte orkar stå på sina egna ben - DET är = underbart.
Kärlek kan värka enkelt, men det är inte det. 
 
Jag har alltid varit en sådan som umgås med äldre, alltid.
Trivs bäst med det så, och vet inte varför, men så är det bara. 
Sen har jag ju vänner i alla åldrar, men ja ni förstår.
 
DÄRFÖR, kan det vara OTROLIGT svårt att hitta en kille man gillar och en kille som gillar en lika mycket tillbaka.
Antingen hittar man en som är alldels för statuskåt, omogen och patetisk, eller så hittar men en bra, trevlig, men några år äldre kille.
Vilken av dem två TROR ni man HELST och vilken man VILL välja? 
Självklart killen som är bra, trevlig och äldre.
 
NU vid det här laget, blir ALLA hysteriksa.
Folk får panik och vet inte var dem ska ta vägen..
 
- MEN HERRREEE GUD, HAN ÄR SIOCHSÅMÅNGA ÅR ÄLDRE ÄN DIG, HÅÅÅLLL DIG BORTA ! 
 
Men haaalllååå, var tar mitt egna ansvar vägen? 
Jag väljer väl ändå själv vem jag vill ge mitt hjärta till? 
Om han sen är 2 år yngre eller 10 år äldre, de kvittar, har han vunnit mitt hjärta, så HAR HAN DET.
 
 
Sen är det en jävla skillnad om tjejen är 14 och killen 17 eller om tjejen är 15 och killen är 18.
Nu skriver jag det, så läs noga, MAN BEHÖVER INTE HA SEX FÖR ATT KILLEN ÄR ÄLDRE! 
Inte helle behöver det vara något skumt på gång. 
 
Ibland kan jag skratta över hur hystersika folk blir så snabbt någon blir tillsammans med en lite ''för gammal kille'' (enligt dem dårå). Om det änns finns ''förgamlakillar''
Vem är det som tänker faror? Vem är det som får för sig saker, egentligen? 
 
Jag tror med handen på hjärtat att en tjej inte blir våldtagen eller utnyttjad BARA FÖR ATT KILLEN ÄR ÄLDRE. Sen finns det ABSOLUT undantag.
Hur va det nu med det här att man INTE skulle dra alla över EN och samma kant?
Jag tror lika mycket på att man kan bli våldtagen/utnyttjad när killen är yngre.
 
Snacket som uppstår när man blir tillsammans med en yngre kille då? 
- Är han verkligen bra för dig? Han är väll alldels för omogen? Eller?
 
ÅLDERN ÄR BARA EN SIFFRA GOTT FOLK. EN SIFFRA.

Klart åldern kan spela roll, men är det inte sinnet, själen och ens psyke som egentligen är själva grejen?
 
Som sagt, klart att åldern kan spela roll, att det ibland blir konstigt när den ena är alldeles för gammal. Man lever liksom i olika världar på något sätt.
 
Det jag stör mig mest på ändå, av allt det här är, VARFÖR KAN MAN INTE VARA GLAD FÖR NÅGON ANNANS LYCKA? 
Utan istället ska man trycka ner ett fint kärlekspar som hittat varandra. I don't get it. 
 
Jag tycker dagens samhälle fokuserar alldeles, alldeles för mycket på sex, serrrii.
Så snabbt en tjej och en kille sover över, så har dem k'ullat? Allvarligt? 
Jag mår seriöst illa, så omogna alla kan vara, sexfixerade ända in i benmärgen. 
Så rent logiskt har alla som sover tillsammans, ALLTID SEX? (oftast dem som är tsm dådå, eller om det är en kille & en tjej)
 
Detta är ett så otroligt känsligt ämne som jag tar upp, men nu var det faktiskt dax, för vad är det som egentligen har gjort dagens samhälle så sexfixerat? Är jag den ända som upplever samhället såhär idag? 
Var går gränsen? I dagens samhälle får man knappt umgås med någon i det mottsatta könet utan att det ska vara något ''pågång''. 
 
Jag känner att gränser är nådd. Man MÅSTE få umgås med en i det motsatta könet, UTAN ATT DET SKA VARA NÅGOT PÅ GÅNG. 
Kärlek är något emellan TVÅ människor. Man ger SITT HJÄRTA TILL NÅGON. 
Varför ska de kvaddas för en siffra? 
 
Kan dock hålla med om att om en 14 åring blir tsm med en 50 åring så är det ganska så fel, fast kanske ändå inte? Har inte riktigt bestämt min åsikt här, så håller den frågan öppen. Jag menar.. 50 åringen vann 14 åringens hjärta av en anledning, right?
 
Har jag rätt? Eller har jag fel? Skriv ALLA era åsikter nu! JAG VILL VETA! 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
Kommentera inlägget här: